Sayfalar

12 Nisan 2010 Pazartesi

Merkez Efendi Devlet Hastanesi Göğüs Hastalıkları ve Tüberküloz uzmanı Dr.Osman Himmetoğlu: Sigaraya Eğitim bütçemiz kadar para harcıyoruz!

Sigarayı bırakma polikliniğiniz hangi günler hizmet veriyor?
Her gün hizmet vermekteyiz, tabii mesai saatleri içinde.

Başvurmadan önce sigarayı bırakmak isteyenlere önerileriniz var mı?
Başaramam gibi negatif düşüncelerden arınıp ilk adımı atmalarını öneririm.

Sizce sigara bırakılmalı mı?
Kesinlikle

Neden?
Sağlıklı nesiller için
yıllık yaklaşık 25 milyar TL’yi çöpe atmamak için
2. sınıf vatandaş olmamak için
sağlıklı ve uzun yaşamak için

En çok başarı sağlayan yöntem hakkında bilgi verir misiniz?
Sigara içmeyi bir hastalık olarak ele almalıyız, çünkü sigaradaki nikotin esrar ve kokainden 8 kat daha fazla bağımlılık yapmaktadır. Dolayısı ile nikotin eksikliğini yerine koyma tedavileri (nikotin bantları, sakızları ve pastilleri) ve nikotine benzer etkileri olan ilaçlar oldukça başarılıdır. Ancak en önemlisi kişinin kendisinin sigaradan kurtulmak istemesidir.

Hiç sigara içtiniz mi? Evet

Hala içiyor musunuz? Hayır

Nasıl bıraktınız?
Sigara içindeki nikotin ile bağımlılık yapar. Sigara bırakıldığında nikotin yoksunluk semptomları denilen baş ağrısı, sersemlik, sinirlilik, kilo alma gibi belirtiler ortaya çıkar. Tüm bu belirtiler bağımlılık düzeyi arttıkça artar. Hekim olduğum için sigaranın nasıl bir illet olduğunu zaten biliyordum. Sigarayı bir ramazanda gündüz içmiyorsam gecede içmem dedim ve bıraktım. Kendimi oyalayacak bir uğraş (saz çalmaya çalışma) buldum ve sorunsuz bıraktım. Gerçekten de bana dost olmadığını 20 yıllık arkadaşlığımızın çok kolay bittiğini gördüm.

Ailenizden içen var mı? Babam içerdi.

Bıraktırabildiniz mi?
Ne yazık ki babam 54'ünde kalp krizi geçirdi ve bu sayede kendiliğinden bıraktı.

Peki sigaraya düşman mısınız?
Evet düşmanım. Çünkü her yıl ülkemizin 100.000 vatandaşını sigaraya bağlı hastalıklardan kaybediyoruz. Yılda yaklaşık 25 milyar TL Amerika gibi sigara üretici ülkelere hibe ediyoruz. Bu para milli eğitim bakanlığının bütçesine eşittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder