Sayfalar

21 Temmuz 2010 Çarşamba

ÖFKE VE YÖNETİMİ

Sevgili Manisalı hemşerilerim,
Geçen hafta izin dönüşü saç traşımı olmak için kuaförüme gittim. “Bir haftadır buralarda değildim, neler oldu şehrimizde? Bir değişiklik var mı?” diye sordum. Genel olarak Manisaspor’un transferlerine şüpheyle yaklaşılıyor. Özellikle hocanın daha önce düşen bir takımın hocası olması, bir önceki takımında çok başarılı olmaması halkımızı tedirgin ediyor. İnşallah başarılı sonuçlar alınırda bu şüpheler ve tedirginlik boşa çıkar. Bu sene futbol trafiği daha hızlı olacak gibi görünüyor. Özellikle Akhisarspor’un da 1. Lige çıkması, İzmir’den Bucaspor’unda katılması bölgemizi hareketlendirdi. Bölge takımlarımızın hepsine başarılar diliyorum.
“Futbol dışında başka değişiklikler olmadı hiç” dediğimde ise 2 cinayet olduğunu anlattılar. Ayrıntılarına girmeyeceğim ama o an bu konuya nasıl katkı sağlayabilirim diye düşündüm. Hemen “Öfke Yönetimi” nedir? Nasıl sağlanır? Sorularının yanıtlarını bulmak için Akıl ve Ruh Sağlığı Hastalıkları Hastanesinin yolunu tuttum. Sağ olsun başhekim Dr.Ahmet Ayer hemen yardımcı oldu ve konunun uzmanları ile beni tanıştırdı. Psikiyatri uzmanı Dr.Doğan Işık konu hakkında değerli bilgiler verdi ve psikolog Özlem Eryılmaz’da nasıl psikoterapi yaptıklarını anlattı.
Bu arada tıp fakültesini bitiren doktorlar daha sonra bir 5 yıl daha uzmanlık eğitimi alarak psikiyatrist olabiliyorlar. Dört yıllık, başka bir fakülte olan Psikoloji bölümünü bitirenler ise psikolog oluyorlar. Psikologlar psikoterapi seansları ile tedaviye destek oluyorlar ancak ilaç yazma yetkileri yok.
Öfke aslında normal ve sağlıklı bir duygudur. Ama kontrolden çıkıp da yıkıcı hale dönüştüğünde, okul ya da iş hayatınızda, kişisel ilişkilerinizde sorunlara yol açar. Bu konularda çok çeşitli rahatlama ve gevşeme teknikleri var. Ancak bana göre en önemli olan konu, sizin öfkelendiğinizi, yakınlarınızı veya etrafınızdakilerle ilişkilerinize zarar verdiğinizi kabullenmenizdir. Ardından da “bu sorunu çözmek istiyorum” diyerek arzunuzu, isteğinizi ortaya koymanız gerekiyor. Gerisi kolay. Ben başka şeyler düşünmeye ve düşüncelerimi farklı konulara yönlendirmeye çalışıyorum.
Sonuçta yaşam her zaman için engellerle, acılarla, kayıplarla ve diğer insanların onlardan beklemediğiniz davranışlarıyla dolu olacaktır. Bunu değiştiremezsiniz. Ama bu olayların sizi etkileme biçimini değiştirebilirsiniz. Kızgınlık ve öfke tepkilerinizi kontrol ederek, uzun vadede onların sizi daha mutsuz kılmasını önleyebilirsiniz. Yine de başarısız oluyorsanız uzmanlarımıza başvurabilirsiniz.
Bu hafta rahmetli babamın bana sık sık söylediği bir sözüyle kapatıyorum. Unutmayın “gerçek pehlivan öfkesini yenendir”.
Sağlıkta Gündem’i okuyun sağlıklı yaşayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder