Sayfalar

17 Mayıs 2010 Pazartesi

Mini Anketimiz: Kadınlarımız Normal Doğum veya Sezeryan Hakkında Ne Düşünüyor?

Evli, genç kadınların düşünceleri:
KK, 28, Ev hanımı…
Bu konuyla ilgili binlerce makale okudum… Ama ne var ki birinin dediğini öbürü çürütüyor. Tabi ki en güzeli normal yolla olmasıdır. Ne de olsa doğal olan sağlıklıdır. Ancak ne var ki ben normal doğumu çok istememe rağmen çok da korkuyorum. Sağlık sorunlarım yüzünden de doktorlarım sezeryan öneriyorlar. O kadar karışık duygular içindeyim ki. Benimle alakası olmasa bile sezeryanla doğum yapacağım için kendimi suçlu hissediyorum.

GA, 26, İngilizce Öğretmeni:
Doğum ağrısına dayanamayacağımı düşünüyorum. Bu nedenle kesinlikle sezeryan düşünüyorum.

Annelerin düşünceleri:
DR, 38, Ebe hemşire:

Daha önce iki kez normal doğum yaptım. Artık bir daha doğum düşünmüyorum. Yine de yapacak olsam normal doğum tercih ederim.

SH, 32, Ebe hemşire:
3 doğum yaptım. Hepsini de normal yolla yaptım. Zaten ilk doğum en zoru, sonrakiler çok rahat oluyor. Hem doğum sonrası hemen ayağa kalkabiliyorsunuz ve bebeğinizle ilgilenebiliyorsunuz.

ZS, 36, Ev hanımı:
3 doğum yaptım. İlk ikisi normal yolla oldu. 3.sünde ise sezeryanla doğum yaptım. Şimdiki aklım olsa oğlumu da normal yolla doğururdum. Sonrasında hem ameliyat yeri ağrılarım oldu hem de tuvalet sorunu yaşadım.

BM, 33, Doktor:
Bir normal doğum yaptım. Doğumdan hemen sonra ikincisinde sezeryan olurum diye düşünüyordum. Ancak insan doğum ağrılarını sonradan hatırlamıyor. Bugünkü düşüncem epidural anestezi olursa yine normal doğum yönünde.

AÖ, 40, Sekreter:
Bir normal doğum yaptım. Oğlum 4 kiloydu ve doğumum çok zor oldu. Bu nedenle tekrar hamile kalsam sezeryan olsun isterdim.

RS, 33, Hemşire:
Diyabet hastası olduğum için doktorum sezaryenle doğum yaptırdı. Bir daha yapacak olsam yine sezaryen isterdim.

FŞ, 31, Hemşire:
İki defa sezeryanle doğum yaptım. Ancak her ikisi de acil idi. Bu nedenle seçme şansım yoktu. Yine de şimdi olsa tekrar sezaryen isterdim.

Manisa Doğumevinde görevli ebelerin durumu:

Yirmiüç ebemiz iki doğum yapmış. Arkadaşlarımızdan üçü ilk doğumlarını normal, ikinci doğumlarını sezeryan yapmışlar. Bir daha doğurcak olsalar epiduralli normal doğumu tercih edeceklerini söylediler.
Onüç arkadaşımız iki doğumunuda sezeryanla yapmış. Yine doğururlarsa sezeryan olacaklarını söylediler.
Yedi tane arkadaşımızın tek çocuğu var ve sezeryan olmuşlar. Bunlardan üçü yine sezeryan, dördü de epiduralli normal doğumu tercih edeceklerini söylediler.
Dokuz arkadaşımız da iki doğum yapmış, ikisini de normal doğurmuşlar, bir daha doğururlarsa gene normal doğum yapacaklarını söylediler. Bir tane ebemizin ilk çocuğu vakumla zor doğum olmuş ona rağmen gene de normal doğumu savundu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder