Sayfalar

5 Aralık 2010 Pazar

YENİ REKTÖR, YENİ UMUT, YENİ HEDEF...


Sevgili Manisalı Hemşerilerim,
Bu hafta konuğum yine üniversitemiz Beyin Cerrahisi bölümünden, çok sevgili hocam Prof.Dr.Mehmet Selçuki! Kendisi özellikle çocuk sinir hastalıkları ve doğumsal anomaliler konusunda deneyimli bir hocamızdır. Gelecek haftalarda da kendisi ile diğer doğumsal beyin ve sinir hastalıkları ile ilgili söyleşilerimiz olacak.
Bu hafta nispeten daha sık görülen bir hastalık olan omurga dediğimiz bel kemiğinin, kuyruk sokumu üzerindeki kısmının tam kapanmaması olarak açıklayabileceğim “spina bifida” hastalığı.
Spina bifida, yeni doğanlarda gözlenen bir hastalık olup, omurilikte meydana gelen bir gelişim bozukluğudur. Hamileliğin ilk ayında oluşur. Sonradan meydana gelen bir hastalık değildir. Bazı kaynaklarda bel açıklığı olarak da geçer. Omurilikteki gelişim bozukluğu nedeniyle, omurilik görevini tam olarak yerine getiremez. Omurilikteki hasara bağlı olarak bazı organlar görevini tam olarak yerine getiremez. Spina bifidalı hastaların bir bölümü yürüyebilirken bir bölümü yürüyemez. İdrar ve dışkı kontrolünü sağlayan sinirler hasarlı olduğu için buna bağlı sekonder hastalıkların gelişmesi muhtemeldir.
Bu konuda sizler için internette bir araştırma yaptım. Çok sayıda web sayfası var ve konu ile ilgili bilgi alınabilecek dernek mevcut. Yeni doğan bebeğinizde bel bölgesinde bir değişiklik, olmaması gereken bir yapı, morluk, şişlik görüyorsanız hemen hocamıza danışınız. Hastalıkla ilgili bu haftaki söyleşimden umuyorum faydalanırsınız. Hocama katkıları için çok teşekkür ediyorum.
Bu hafta benim açımdan en önemli değişiklik üniversitemiz ile ilgiliydi. Rektörümüz değişti ve Prof.Dr.Mehmet Pakdemirli yeni rektörümüz olarak görevine başladı. Kendisine başarılar diliyorum. Üniversitemizi Manisa için büyük bir şans olarak görüyorum. Bu nedenle de üniversite Manisalıya, Manisalı da üniversiteye sahip çıkmalı. Üniversite ile özellikle sanayimiz arasında daha önce kurulan ilişkiler artırılmalı, geliştirilmeli. Bizler de üzerimize düşeni yapmalıyız.
Bu hafta dokunmak istediğim son konu yine Manisaspor!
Aslında fark ettiyseniz uzun süredir bu konu hakkında yazmıyordum. Baktım alınanlar oluyor, dedim ki sen bildiğin konuda yorum yap. Ama ben de bir Manisaspor taraftarıyım. Takımımız yenildiğinde üzülüyorum. Öyleyse yorum yapma hakkım doğuyor. Yaklaşık 10 yıldır hem doktor hem de üroloji uzmanı yetiştiren bir eğitimciyim. Aynı oyuncu, ligin en kuvvetli takımlarını hem de evinde yeniyor ama kalkıp kendi eş kuvvetindeki takımlara yeniliyor. Ben bunu kabul edemiyorum. Yöneticiler oyuncu transferi yaptılar, sahamız güzel, hoca yetersiz görüldü (ki bence de öyleydi) değiştirildi. Değişmeyen bir şey kaldı o da beyin, yani algı. Benim önerim takıma psikiyatri desteği ve eğitimi gerekiyor. Bu konuda gerek Akıl Hastalıkları hastanesi ve gerek üniversite psikiyatristlerinden destek alınabilir diye düşünüyorum.
Dün gece Barselona ile Real Madrid maçını izleme fırsatım oldu. Şunu anladım ki futbolda çok basit 3 kural var: Koşacaksın, top sana değil sen topa gideceksin ve topu ayağında tutmayacaksın. Ha çalışmak mı? Onu saymıyorum. Çalışmadan olan bir şey var mı yaşamda?
Sağlıkta Gündem’i okuyun, sağlıklı yaşayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder